Narzędzia

Narzędzia

Wiertarka, klucz pneumatyczny, szlifierka, wkrętarka – te i wiele...

O funduszach poręczeń kredytowych

O funduszach poręczeń kredytowych

W dzisiejszych czasach praca jest jednym z najważniejszych i...

Tłumaczenia techniczne - specjalistyczne i urzędowe

Tłumaczenia techniczne - specjalistyczne i urzędowe

W każdej firmie jaka prowadzi swoją działalność również poza...

Parametry siatek zgrzewanych

Parametry siatek zgrzewanych

W sklepach internetowych i w sklepach stacjonarnych sprzedawane są...

BIKSENON

BIKSENON

Niezwykle szeroki już rynek motoryzacyjny stale się powiększa....

  • Narzędzia
  • O funduszach poręczeń kredytowych
  • Tłumaczenia techniczne - specjalistyczne i urzędowe
  • Parametry siatek zgrzewanych
  • BIKSENON

Co jest w rowerze najważniejsze

elementy roweroweDecydując się na kupno roweru często kierujemy się jego zewnętrznym wyglądem zapominając, że jest to zazwyczaj inwestycja długodystansowa i powinna być dobrze przemyślana. Problemy zaczynają się zwykle w sytuacji, kiedy któraś z części składowych naszego jednośladu zaczyna zawodzić i pojawia się problem z jej wymianą. Wiele z dużych sklepów, które zajmują się profesjonalną sprzedażą, posiadają w swojej ofercie także usługi konserwacji i naprawy wadliwych dętek, opon, przerzutek czy hamulców, stąd posiadający serwis rowerowy Poznań, Kraków czy Warszawa, ma z pewnością szerszy wachlarz tego typu usług. Poszukując swojego wymarzonego jednośladu możemy skoncentrować swoją uwagę na dobrodziejstwach, jakie oferuje nam Internet, tamtejsze sklepy oraz portale aukcyjne. Z całą pewnością ich oferta jest wygodna – wyboru możemy dokonać praktycznie bez wychodzenia z domu, jednak nie mamy możliwości dokładnego przyjrzenia się sprzętowi oraz „przymierzenia” pojazdu.

 Nie wszyscy bowiem wiedzą, że przed podjęciem decyzji o kupnie roweru, zawsze dobrze jest na niego wsiąść i sprawdzić czy na pewno będzie ergonomicznie wyprofilowany i dobrze dopasowany do naszej sylwetki. Dlatego też, jeżeli szczególnie zależy nam na zaopatrywaniu się w rower poprzez Sieć, dobrze by było, gdybyśmy wcześniej dokładnie przejrzeli poszczególne oferty i poszerzyli swoją wiedzę na ich temat. Wiadomo bowiem, że często interesuje nas konkretny model, którego akurat sklep stacjonarny, który znajduje się w naszej bliskiej okolicy, może nie mieć. Zastanówmy się jednak dobrze przed zdobywaniem rowerów używanych – nigdy nie wiadomo w jakim są stanie i ile napraw miały za sobą. Zazwyczaj jest to zakup na dłuższy czas, warto więc wydać te kilkadziesiąt, czy nawet kilkaset złotych więcej i stać się posiadaczem pojazdu, który będzie nowy i porządnie wyprodukowany. Mający profesjonalny serwis rowerowy Poznań czy Wrocław, z pewnością będzie w stanie dokładnie dopasować poszczególne części wymienne czy bieżąco konserwować nasz sprzęt precyzyjniej i bardziej kompleksowo, niż mniejsze sklepiki. Z tego też względu warto wybierać te sklepy, które nastawione są typowo na „prawdziwą” sprzedaż rowerów. Ich odwiedzanie ma kilka poważnych plusów.

 

Przede wszystkim: pracujący tam ludzie są fachowcami, więc w razie czego będą w stanie nam doradzić w dopasowaniu wybranego roweru do naszych potrzeb, każdy dobry sklep ma na miejscu porządny warsztat, który sprawnie naprawi nam rower, kiedy ten ulegnie jakiejkolwiek awarii, oferuje przetestowanie sprzętu przed jego zakupem w formie „jazdy próbnej”, więc możemy sprawdzić, czy rower jest zwyczajnie wygodny i jego rozmiar odpowiada naszym potrzebom. Jeżeli decydujemy się na zakup jednośladu na przykład w Poznaniu, to dobrze by było wcześniej sprawdzić czy dany sklep serwis rowerowy Poznań posiada. Jest to o tyle ważne, że w przypadku jakiejkolwiek usterki nie będziemy zmuszeni szukać profesjonalistów po całym mieście, a od razu skierujemy swoje kroki w stronę znajomego warsztatu. Zalety dużych miast są, z perspektywy ekonomicznej, oczywiste. Ze względu na obecną tam konkurencję ceny są bardziej przystępne, a mnogość ofert i wielość sklepów pozwala nam na precyzyjne wybranie najlepszego dla nas modelu. W każdym tego typu miejscu jesteśmy bowiem w stanie znaleźć dziesiątki typów jednośladów, począwszy od rowerów turystycznych, czyli trekkingowych, poprzez modele sportowe, aż na crossowych kończąc.

serwisowanie W zależności od tego jak często i w jakich celach będziemy swojego sprzętu używać, powinniśmy wybierać go tak, aby był jak najbardziej wydajny. Jeżeli wiemy, że będziemy poruszać się rowerem po całej powierzchni miasta i dojeżdżać nim codziennie na uczelnię czy do pracy, powinniśmy zdecydować się na rower trekkingowy, który ma optymalną wielkość kół i opony dopasowane do poruszania się po twardej nawierzchni. Sprawdzą się one także wtedy, kiedy będziemy mieli ochotę skrócić sobie nieco trasę i od czasu do czasu przejechać się po grząskim gruncie – na przykład pokrytym trawą. Jeżeli za to bardzo chętnie wybieramy się na leśne przejażdżki i upodobaliśmy sobie nawierzchnie błotniste czy mocno wyboiste, najlepszy będzie dla nas rower crossowy, posiadający koła o takiej samej wielkości, co rower turystyczny, jednak napęd znacznie mocniejszy, co ułatwia poruszanie się po trudnym terenie. Ze względu na to, że dosyć dobrze sprawdza się w kontakcie z asfaltem, będziemy mogli się nim poruszać także po czarnych nawierzchniach. Oczywiście w każdym rowerze podstawowym elementem jest rama, która zazwyczaj jest taka sama w przypadku różnych modeli pochodzących od tego samego producenta, dlatego też kiedy upatrzyliśmy sobie konkretny rower, ale jego cena nie odpowiada naszym możliwościom finansowym, spokojnie możemy podjąć się kupna jego tańszego odpowiednika – poszczególne elementy wyposażenia możemy sobie dokupować z czasem, za to rama będzie tak samo stabilna i porządna.

Dawno minęły już czasy, kiedy z półek sklepowych brało się to, co akurat na nich było, dlatego też powinniśmy z szeregu ofert wybrać taką, która dopasowana by była bezpośrednio pod nasze wymiary. Rower, który jest za duży albo za mały nie tylko nie pozwoli wykorzystać nam swoich własnych możliwości, ale będzie niewygodny w użytkowaniu, przez co zamiast spełniać swoją rolę będzie sprawiał, że niechętnie będziemy z niego korzystać. Idealnie dopasowany rower to taki, który pozwala nam utrzymać nogę w pozycji niemal wyprostowanej, a jego rama ma wymiary proporcjonalne do naszej sylwetki. Można ją dopasować według wzoru – należy zmierzyć swoją nogę po wewnętrznej stronie od krocza aż do podłogi a wynik w centymetrach pomnożyć przez współczynniki dopasowane do typu roweru – w przypadku roweru górskiego będzie to 0,57, trekkingowego i crossowego 0,63, a dla szosowego 0,67. Rozmiary ram zwykle podawane są w calach, dlatego uzyskany wynik możemy podzielić przez 2,54. W taki sposób otrzymuje się wymiar idealnego roweru. Pamiętając o podstawowych elementach wyboru sprzętu oraz własnych wymaganiach i potrzebach, będziemy w stanie sprawniej wyselekcjonować oferty producentów i zdecydować się na pojazd, który będzie nam służył przez wiele lat.